Om foreningen

Foreningen blev stiftet i 1995 i Ballerup kommune, men har siden 1997 været aktiv i Brøndby kommune, hvor så vidt vides det er den eneste Tai Chi forening i Danmark, der giver gratis undervisning til pensionister og efterlønnere.

Foreningens medlemmer består af personer, der lige er begyndt deres træning og personer, der har trænet Tai Chi Chuan gennem flere år. I foreningen undervises der i den stil som Grandmaster Tung Kai Ying (Dong Jiying) underviser.

Foreningens formand og stifter Knud Erik Andersen underviser under dennes og master Alex Dongs vejledning. Han er også forfatteren til den eneste bog på dansk om denne stil.

Han fungerer endvidere som Nippon Sports konsulent i spørgsmål om Tai Chi Chuan og andre beslægtede emner.